Vad kan Energismart kyrka göra?

Energismart Kyrka är ett koncept som bygger på att styra värmen och snabbt få upp temperaturen i kyrkorna och dess lokaler efter behov. Nyckelfärdig lösning är uppdelat i två huvuddelar: Elementförstärkaren och intermittent uppvärmning. Läs om Askum kyrka

Elementförstärkaren – snabbat varmt

Elementförstärkaren är en energisnål, tyst, diskret elementförstärkare och konstruerad för att passa alla typer av element. Den för bort kalluften vid golvet för den förbi elementet, där den värms upp. På så vis blir det mycket fortare varmt där man sitter och värmefördelning blir jämnare och behagligare.

Intermittent uppvärmning – bara varmt vid behov Vår utrustning styr och läser av temperaturen via internet. Kan spara pengar, tid och samtidigt få bästa komfort. Vår Elementförstärkare kan kombineras med trådlösa termostater för att bara ha på värmen när den behövs och snabbt få varmt när man vill det. På det sättet kan man göra energibesparing. Värmepumpar blir effektivare och bättre komfort. Framför allt varmare golv.  Miljövänlig produkt. Enkel att styra via Iphone eller datorer när, var och hur man vill.